Voorzitter Elco Brinkman van ondernemersorganisatie Bouwend Nederland maakt zich na de val van het kabinet Balkenende-Bos ernstige zorgen over de invoering van de crisis- en herstelwet. Met de crisiswet had het kabinet procedures voor grote bouw- en infrastructurele projecten willen versnellen, om zo de economische crisis te bestrijden. Vooral de bouwsector had hierdoor een stevige impuls moeten krijgen. De Tweede Kamer stemde afgelopen najaar met de wet in. Onlangs stelde de Eerste Kamer de behandeling van de wet uit. Ook werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland vrezen dat de invoering van de crisiswet wordt uitgesteld.
Gebeurt wat in brede kring wordt gevreesd, dan zijn er voor Zeeuws-Vlaanderen twee belangrijke projecten in het geding; de ombouw van de N61 en het project Waterdunen.
Gelet op de weerstand tegen het laatste project zal er in de regio weinig gesputterd worden als dit project vooralsnog niet doorgaat. Wat de N61 betreft ligt dat toch wat anders. Normaal gesproken zou dit jaar al begonnen worden met de aanleg, maar als het project uit het crisispakket gehaald wordt, dan kan de regio het voorgaande wel vergeten. Dan wordt het weer een gewoon verkeerswegenproject en kan het gekissebis over aanlsuiting, vier-en tweebaansstukkies weer gewoon worden opgepakt, zoals het de voorgaande twaalf!!! jaar het geval was. Het Zeeuws-Vlaams Platform had er op gerekend met minister Eurlings begin maart van gedachten te kunnen wisselen over de flessenhals bij de Braakman, maar dat moeten de activisten maar vergeten. Eurlings komt niet naar Zeeuws-Vlaanderen.En die nieuwe N61 komt er hoogstwaarschijnlijk ook niet.Exit N61.
Gebeurt wat in brede kring wordt gevreesd, dan zijn er voor Zeeuws-Vlaanderen twee belangrijke projecten in het geding; de ombouw van de N61 en het project Waterdunen.
Gelet op de weerstand tegen het laatste project zal er in de regio weinig gesputterd worden als dit project vooralsnog niet doorgaat. Wat de N61 betreft ligt dat toch wat anders. Normaal gesproken zou dit jaar al begonnen worden met de aanleg, maar als het project uit het crisispakket gehaald wordt, dan kan de regio het voorgaande wel vergeten. Dan wordt het weer een gewoon verkeerswegenproject en kan het gekissebis over aanlsuiting, vier-en tweebaansstukkies weer gewoon worden opgepakt, zoals het de voorgaande twaalf!!! jaar het geval was. Het Zeeuws-Vlaams Platform had er op gerekend met minister Eurlings begin maart van gedachten te kunnen wisselen over de flessenhals bij de Braakman, maar dat moeten de activisten maar vergeten. Eurlings komt niet naar Zeeuws-Vlaanderen.En die nieuwe N61 komt er hoogstwaarschijnlijk ook niet.Exit N61.